Er vinden in de transport en logistiek markt een groot aantal ontwikkelingen plaats die hun invloed hebben op de manier waarop transport georganiseerd gaat worden. De steeds stringentere eisen van de overheid op milieu gebied en de regelgeving op het gebied van chauffeurs drijven de kosten en looptijden op.
Het onderzoeken van de gevolgen van alle veranderingen en het in kaart brengen van mogelijke oplossingen (inclusief financiële, marketing&sales consequenties) kost veel tijd en eist kennis op logistiek, marketing&sales en financieel gebied.
In de afgelopen jaren heb ik, als Global Key Accountmanager/Business Developmentmanager bij DHL, voor grote bedrijven (Europa wijde) oplossingen ontwikkeld en geïmplementeerd, waarin alle hierboven genoemde taakgebieden aan de orde zijn geweest.
Mijn ervaring is dat dit proces tijdrovend is en veel van de interne organisatie vergt.
Vaak is het de dagelijkse hectiek die het niet mogelijk maakt dit gestructureerd aan te pakken.
Door mijn ervaring ben ik in staat om onafhankelijk te zoeken naar verbeteringen in de logistieke keten en deze te implementeren.
Drie jaar geleden bij Altena Express de opdracht aanvaard het bedrijf te laten groeien. Begonnen met een hal van 2500 m2 en vijf auto's heeft Altena nu een warehouse voor 10.000 palletplaatsen (vol geboekt) en 25 auto's op de weg. De omzet in deze periode is verviervoudigd. Nu is het tijd om het stokje over te dragen aan een collega in vaste dienst, dus ben ik beschikbaar om bij een volgende opdrachtgever aan de slag te gaan
Een goede logistieke organisatie/performance is een uitstekend instrument een concurrentieel voordeel te behalen, of uw marktpositie te verstevigen.
Ik help u hier graag bij!